22 Eylül 2006 Cuma

SEVDA KUŞUN KANADINDA...

Dağ başında rastladım
Ak sakallı birisine
Bin yıllık bir halıya bin yıldan beri
Bağdaş kurmus bir çınar gibi

Sordum ona aşk ne ustam
Hayatın sırrı ne
Tepeden tırnağa aşığım ben
Koskoca bir hayat var önümde

Sevda, kuşun kanadında
Ürkütürsen tutamazsın
Ökse ile sapanla
Vurursunda saramazsın

Hayat sırrının suyunu
Çeşmelerden bulamazsın
Ansızın bir deli çaydan
İçersinde kanamazsın

**********************

Hakikaten sevda kuşun kanadındaymış. Eskiden beridir severek dinlerim Cem Karaca ustanın bu güzel ve yıllara malolmuş parçasını. Şimdi yaşadıklarımla birleştiriyorum da bu şarkının sözlerini. Sevda, ne kadar ulaşılmaz ve bulunmazmış. Bunu anlıyorum zaman daha da ilerledikçe.Yaş ilerledikçe demek doğru olur sanırım. Yaşadıklarımla yüzleşiyorum bir bir.Dualarıma bakıyorum geçmişteki. Sadece sevdayı, AŞKı istemiştim hayattan. Bir türlü de karşıma çıkmak bilmemişti. Hep beklemiştim. Sabırla beklenen sevgili; seni beklemiştim hep. Rüyalarımda görüyordum seni. Yüzünü seçemiyordum açık seçik. Ama net olarak biliyordum. Birgün gelecektin kuracaktın tahtını gönül yurduma. Emindim. Dualarım hep seninleydi, hep sana dairdi. Biliyordum bir gün çıkaracaktı kader seni karşıma. Beklenen güne doğru hayatımın geri sayımını yapıyordum sanki kaderimle bir olup. Sensiz geçen günleri yaşamamış sayıyordum. Çünkü AŞK ile hayat bulmuştu benim bedenim. Ezelde ruhumun mayasına AŞK katılmıştı. AŞKsız geçen günlerim(sensiz geçen günlerim)bu nedenle bir yaşanmamışlık taşıyordu. Bir yanım hep eksikti. Yaşadığım her günde eksikliğin fazlası ile var ediyordu kendini. Senden önce suskundum ey sevgili. Sen olmayınca ,AŞK olmayınca neden konuşmam gerekirdiki! Senden önce suratım hep asıktı ey sevgili. Hayatımdaki eksikliğinden kaynaklı bir surat asıklığıydı bu. Şimdi herkes yüzümün güldüğünü söylüyor, artık ne kadar hoş sohbet olduğumdan dem vuruyorlar. Hayata bakışımın değiştiğini söylüyorlar. Bilmiyorlarki senin ; hayatımın asıl öz kısmını oluşturduğunu. Bilmiyorlarki bunca zamandır eksik olan yanımın sen olduğunu. Bilmedikleri çok şey var daha. Sen olmayınca aslında bir hiç olduğumu... Elmas da karbondan oluşur kömürde. Sen olmadan belki kömür bile değildim ey sevgili. Sendin bu yüreği bu elmas değerine ulaştıran.Sensin bu ateşi bu yürekte varederek AŞKa harman olan. Güzellikler sendedir ey sevgili. Bense sadece sendeki bu güzelliği yansıtmaya çalışan nacizane bir aynayımdır o kadar. Cem karacanın şarkısındakinin tam tersini yaşıyorum seninle. Sevda kuşun kanadında. Ben o kuşun kanadındaki sevdaya sarıldım seninle birlikte. Zor olanı buldum. Önceden Allah'a olan dualarımda hep AŞKı isterdim. Dualarım vardı hep buna dair. Artık Allah'a karşı dualarımla birlikte şükürlerimde var. Sevdayı bana , beni sevdaya esir ettiği için. Söyleyemediğim son sözün olduğu noktaya geldim sanırım yine ey sevgili. Hani meşhur bir söz vardır ya aynen öyle birşeydir işte şu anki hissettiklerim. Sen söyleyemediğim en son cümlede saklısın ey sevgili. Gözlerim anlatsın söyleyemediklerimi sana. Biliyorum kelimeler bir noktada çaresiz ,kelimeler bir noktada suskun kalacak hep. Sana olan AŞKımı ,sana en güzel gözlerim anlatacak ey sevgili...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder