22 Eylül 2006 Cuma

AŞKIN -DE,-DAHİ HALLERİ

Bugünkü dersimizin konusu aşkın değişik halleri…
Katı, sıvı ve gaz olan fiziksel hallerini bir sonraki dersimize bırakıp aşkın edebi yönünü oluşturan –de , -den ve –dahi hallerini inceleyelim hep birlikte.
Sevmek yürek ister değilmi? Tabi diyeceksiniz. “Yürek olmadan duygular olmadan nasıl sevebilirizki “ cevabınıza doğal olarak hazırlıklıyım. Sevmek yürek ister derken kastım ise o yürek değildi. Sevmek gerçekten yürek ister. Delikanlıca sevmek esasen bu noktada kastımdır.İşte sevmenin yürek isteyen kısmıdır bu –de , -dahi hallerinden söz edecegimiz kısım. Onu seviyorum çünkülerle devam eden cümlelerin açılımını bir başka gün yazmıştım sanıyorum. “–de olsa da onu seviyorum” cümlelerinin açılımı ile meşgul olacağız bu akşamki kısımda. “-dahi olsada seviyorum” ve “-de olsada seviyorum” kilit noktalarımız işte tam buradadır. Konuya örneklerle açıklamalı girmek lazım şimdi.

“O beni sevmese -de ben onu seviyorum”
“Beni aldatsa –da,-dahi onu seviyorum”
“Beni terketse –de,-dahi onu seviyorum”
“Hiç yanımda olmasa –da,-dahi onu seviyorum”
“Beni ateşlere atsa –da,-dahi onu seviyorum”
“Benden tiksinse –de,-dahi onu seviyorum”
“Bir başkasına gitse –de,-dahi onu seviyorum”
“İdam fermanımı yazsa –da,-dahi onu seviyorum”

bu cümleleri çeşitli hallere göre şekillendirebiliriz. Hatta durum öyleki bu cümleleri en kötü durumları açıklayan bir hale bile getirebiliriz. En bilinen yönleri ile örneklemeye çalıştım AŞKın –de halini. Aşkın acı ve bir o kadar da derin olan hallerini simgeler bu minicik –de, -dahi ek kelimecikleri . İnce bir noktadan aşka bakışınızın reel yansımasıdır –de haliyle sevginizi şekillendirmeniz. –de hali olmadan sevmek kolaydır. Bu durumda hala “çünkü” sevgisinde takılı kalmışsınız demektir.

“Onu seviyorum çünkü kaşları çok güzel”
“Onu seviyorum çünkü çok güzel gülüyor”
“Onu seviyorum çünkü çok iyi davranıyor”
“Onu seviyorum çünkü melek gibi”
“Onu seviyorum çünkü çünkü…”

Şartlara baglanan sevginin değişik örneksel yansımalarıdır işte. En ufak fırtınada yıkılacak sevgi desek yanlış olmaz belki de. Yada şartlar değişince , farklılaşınca yokolacak bir sevginin izsürümleridir bu cümleler. Minik cümlelerdir. Duyarsanız kulağa hoş gelir bu cümleler. Ama az irdeleyince işte altından bunlar çıkar. Her sevgi dediginiz şey gerçek olsa idi dünyada ne savaşlar ne ayrılıklar olurdu degilmi ama? Çünkü ile sevmeyi bırakın , yanılmanız an meseledir. Sevebiliyorsanız –de, -dahi hallerinde sevmenizi öneririm. Yada halihazırda varolan yüreğinizdeki sevgiyi –de,-dahi hallerine dönüştürmeye çalışmanız tavsiyemdir. Asla yıkılmayacak bir sevdanız olacak desem yanlış olmaz bu noktada. Temeli nasıl atarsanız bina ona göre yükselir vesselam..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder