17 Eylül 2006 Pazar

ŞAKACIKTAN YAŞAMAK

Uzun zamandır Tv izlemiyorum. Daha doğru söylemek gerekirse ne haber dinliyorum, ne de memlekette ne olup bittiği hakkında bir bilgim var. Tvnin karşısına geçiyorum. Güzel bir film yada program bakınıyorum. Bulursam ne ala. Bulamazsam alıyorum gazetemi elime. Burçlar kısmından başlıyorum okumaya. Sanki çok mühim bir memleket meselesini okur gibi didik didik ediyorum o kısımları. Tamam burçlarla kısmende olsa ilgilenirim.ancak bu derece komik bir ilgi neden diyeceksiniz şimdi. Anlatacağım. Sonrasında ise nerde bir televolelik bir haber var onu okumaya geçiyorum. Asla gazetenin birinci sayfasına bakmak istemiyorum. Yada can acıtan, can sıkan haberleri direkt pas geçiyorum. Nedenmi böyle yapıyorum ?
Hayatı realist açıdan görmeye başlayınca insan duyarsız kalamıyor birşeylere. Belkide bu yüzdendir. Normal şartlarda olsa; bakıyorum mesela ilk sayfa flash habere. Adamın birisinin genç bir kıza tecavüz haberi, bir trafik kazası, siyasetten yediğimiz memleket kazıkları, daha da genişletmek gerekirse savaşlar, kan , gözyaşı, zulüm işte size flash haberlerden kısa bir özet. Şimdi neden bakayımki bu haberlere de zaten doğru düzgün stabil seyretmeyen moral durumum bozulsun ? Bir adam bir çocuğa tecavüz ediyor ve 2 sene hapisle kurtuluyorsa nasıl insanın öfkesi tavan yapmasın? Zalimin birisi mazlumu eziyor ve dünya alem buna seyirci kalıyor, gelde kudurma denilen bir haber daha değilmidir bu durum? Bir şerefsiz bomba yerleştiriyor ve sayısız masum insanın canına kıyılıyor. Savaşlarla , kan - gözyaşı ile dünyanın her yerinde canlar yanıyor yok yere. Bunun içinmi haber izleyim? Bunun içinmi gündemi takip edeyim ? Bunları izledikten yada dinledikten sonra "vah vah " çekip sessizce yerime geçip oturmak içinmi gündemi takip etmeli insan? Bunlar içinmi izlemeli gündemi ? İzledikten sonra sistemin sessiz bir ferdi olarak köşemize çekilmek içinmi ? Şayet bunun içinse artık uzunca bir süre izlemeyeceğim. Belki şahsi , minik bir tepki olacak. Belki uzun ömürlü olmayacak. Ama ben yine tepkisiz kalmamış olacağım kendimce. Hayat gariptir dostlar, belki sizin anlayacağınız ama benim anlayamayacağım kadar çok garip.Saygıyla. İyi geceler dünya ve Türkiye....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder